ЩУРАЦИ!

вторник, 24 август 2010 г.

ПОЧТИ УТВЪРДЕНИ СТАНДАРТИ "СРЕДНА ГОРА"

Да допуснем за секунда, че съм собственик на малко месопреработвателно предприятие. Работя дълги години на пазара, работя сериозно и добросъвестно. Опитвам са произвеждам качествен продукт. Не само това, опитвам се и да го продавам. По тази причина се напъвам да наложа собствената си марка. Имам специалист, който се занимава с брандирането, с бранд-мениджмънта или както там се казва цялата работа, чиято същност е да спечелиш доверието на клиента, предлагайки му добър продукт, в случая - салам. Кръстил съм го "Средна гора". Дори е възможно да съм похарчил някой лев и да съм регистрирал търговска марка. Рецептата ми е оригинална, на нея се дължи и уникалността на продукта ми.

До тук добре, като по учебник! Изведнъж обаче, незнайно по каква причина, някакъв висш чиновник или, може би, политик решава да спечели популярност на мой гръб. Обявява, че продуктите ми са боклук, вредни за здравето и опасни за демокрацията. Въпреки, че производството ми е одобрено от ведомството на този политик, контролира се от същото ведомство, изследва се в лабораториите на ведомството! Не стига това, ами е създадено някакво подобие на стандарт, което е обявено за единствено полезното, безвредното, контролираното творение на месопреработвателната мисъл и практика! При това за рекордно кратък срок - някакви си 2-3 месеца! От водещи специалисти! На които и досега никой не им пречеше да предлагат качествени продукти на пазара. Нейсе, преглъщам го! Има още! По всички медии се тръби за новите стандарти, обявени са за новите скрижали на колбасарската вяра! Единствените! Незаменимите! Имат и цена - не могат да са по-евтини от 10 лева! Това ме досъсипва. В резултат на добрата ми организация съм успял са оптимизирам разходите си и моята цена е с един лев отдолу! Но е късно - потребителят вече е убеден от най-високия авторитет, че всичко под 10 лева е менте. Имам ли печеливш ход? Да заместя моя продукт "Средна гора" с правоверния "Стара планина"? Да си купя логото и рецептата?! Дилема...

Една такава хипотетична ситуация! Абсурдна направо. Не мога да си отговоря на ред въпроси:

1. Кое пречеше на НВМС и досега да следи за съответствието на етикетите върху колбасите с тяхното съдържание?
2. Само продуктите "Стара планина" ли ще се контролират стриктно? Отпаднало ли е задължението да се гарантира безопасността "от фермата до масата" за всички останали продукти?
3. Каква е причината тези "стандарти" да не се създават по правилата на националната стандартизация? Означава ли това бързане, че в момента няма нито един качествен колбас? Кои са тези анонимни специалисти-технолози, които са създали "утвърдените стандарти"?
4. Каква е причината НВМС и сам министъра да се ангажират с налагането на един ведомствен стандарт за сметка на всички останали? По същество "Стара планина" не се различава по нищо от всяка друга рецепта на месопреработвател. Има и други брандове, които твърдят, че са от месо.
5. Фирмите, които ще произвеждат марката "Стара планина" признават ли по този начин, че досега са произвеждали некачествен продукт?

Има и други, ама тия стига

1 коментар:

Анонимен каза...

ще духаш супата, пардон салама